MENU
Punkt przedszkolny dla dzieci z autyzmem

Terapia psychologiczno-pedagogiczna stanowi interwencję zmierzającą do spowodowania określonych, pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalnej oraz motywację w strukturze wiedzy i umiejętności dziecka. Celem nadrzędnym prowadzonych zajęć jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi.

Aby odpowiednio dobrać oddziaływania terapeutyczne wykonujemy rzetelną diagnozę Profilem Psychoedukacyjnym (PEP-R) E. Schoplera. Na podstawie badania i obserwacji dziecka a także wywiadu z rodzicami tworzone są Indywidualne Programy Edukacyjno - Terapeutyczne (IPET) uwzględniające jego potrzeby i możliwości. Cele, które realizujemy podczas pracy z dzieckiem są modyfikowane w zależności od jego postępów poczynionych w danym obszarze. Zalecenia programu są realizowane na każdych zajęciach, w których bierze udział dziecko. Tworzone przez nas programy podlegają częstej weryfikacji oraz ewaluacji, tak aby cały czas były maksymalnie dostosowane do aktualnych potrzeb i możliwości dziecka.

Naszym celem jest usprawnianie:

  • umiejętności naśladowania,
  • umiejętności z zakresu dużej motoryki, rozwoju równowagi, orientacji przestrzennej oraz orientacji w zakresie schematu własnego ciała,
  • umiejętności z zakresu małej motoryki,
  • koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwoju percepcji słuchowej (analiza i synteza słuchowa, koordynacja słuchowo-ruchowa, pamięć słuchowa, słuch fonemowy)
  • rozwoju percepcji wzrokowej (analiza i synteza wzrokowa, koordynacja wzrokowo-ruchowa, pamięć wzrokowa, spostrzegawczość)
  • rozwoju mowy i intencji komunikacyjnej, wzbogacanie słownika czynnego i biernego,
  • umiejętności koncentracji uwagi (trwałość uwagi, zdolność koncentracji uwagi, stopień rozwoju uwagi dowolnej)
  • rozwoju poznawczego,
  • rozwój myślenia (ujmowanie różnic i podobieństw, analiza i synteza myślowa, umiejętność klasyfikowania, przyporządkowywania, wnioskowania, myślenie przyczynowo - skutkowe, abstrakcyjne, matematyczne, definiowanie pojęć)
  • rozwoju lateralizacji,
  • rozwoju emocjonalnego,
  • rozwoju społecznego,
  • rozwoju zabawy,
  • praca nad zachowaniami trudnymi.

Bardzo ważna jest systematyczność oraz ciągłość prowadzonych oddziaływań psychoterapeutycznych.

Partnerzy

  • Dogrzac Serca Logo
  • Pracownia Move Logo
  • Badabada Logo
  • Synapsis Logo
Copyright © 2017 prointegris.pl - Diagnoza i Terapia Autyzm Bydgoszcz. Wszelkie prawa zastrzeżone | Design by pro-comp.pl | Pozycjonowanie: Seo LTB - pozycjonowanie stron www